Ar galima suderinti iš pažiūros visiškai skirtingus dalykus? Suderinti linksmai ir nuotaikingai? Pasirodo ne tik galima, bet ir būtina. Pasvarstykime: kai intensyviai dirba fizinis kūnas ir smegenys, dirba visas organizmas, į judesį ir mąstymą įsijungia visa asmenybė. Regėkim toliau - juk kartais, siekiant didesnio sportinio rezultato, reikalingas ne vien fizinis pajėgumas, bet ir žaibiška situacijos analizė, sprendimas ir kt. O kaip matematikos pamokose reikalinga kūno pagalba. Ne tik smegenų, bet ir raumenų įtampa, adrenalinas - šit, kur tas teisingas atsakymas, tuoj aš jį pagausiu. Nėra didelių atradimų be prakaito. Tikra tiesa.
Tą tiesą ir tikrinome balandžio 21 d. su šeštų klasių mokiniais. Po penkis gudruolius iš abiejų a ir b klasių sprendė gana sudėtingas matematines užduotis. Kiti tuo metu pagal iš anksto gautą skaičių susibėgę į komandą, lenktyniavo estafetėse. Nugalėdavo ta komanda, kuri, greičiausiai išsprendusi matematikos užduotį, pasiekdavo finišą. Nuotaikingose estafečių rungtyse dalyvavo visi mokiniai. Tiesa, ir matematikos asams teko pajudėti, ir ne šiaip sau, o kaip reikiant paplušėti, norint uždirbti kuo daugiau taškų savo klasei.
O be saldžiųjų prizų, kurių pakako atgauti jėgas po viktorinos, klasės parsinešė ir simbolinius sumaniausios, gudriausios ir linksmiausios klasės diplomus. Ir niekas neabejojo, kad puikiai dera ir „kietoji" matematika ir kur kas linksmesnis sportas. Augdami mokiniai ras ir daugiau dalykinių jungčių naudos, o mums, mokytojoms, belieka ieškoti naujų integralios asmenybės ugdymo formų.
{gallery}15.04.22{/gallery}
Hits: 4112